خانه / اخبار / دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر شد / یک ایرانی روی صندلی ریاست باارزش ترین استارت آپ جهان

دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر شد / یک ایرانی روی صندلی ریاست باارزش ترین استارت آپ جهان

طی یک تصمیم تعجب برانگیز، هیأت مدیره اوبر، دارا خسروشاهی، مدیرعامل اکسپدیا را به عنوان مدیرعامل جدید اوبر انتخاب کرد.

به گزارش زومیت، پس از آنکه تراویس کالانیک تحت فشار هیأت مدیره اوبر از سمت خود استعفا داد، اعضای هیأت مدیره این کمپانی، مدیرعامل جدید خود را انتخاب کردند.

براساس اطلاعات ارائه شده، اوبر تصمیم گرفته است یک ایرانی-آمریکایی متمول و کاردان را به سمت مدیریت اوبر برگزیند.

مقاله مرتبط : بزرگ ترین اشتباهات رایج کارآفرینان بزرگ چه بوده است؟

دارا خسروشاهی ،  مدیرعامل اکسپدیا، متولد ایران است و با دنیای کسب وکار و تجارت آشنایی خوبی دارد. خانواده وی جزو شناخته شده ترین فعالان حوزه صنعت ایران بود؛ به طوری که تاسیس کارخانه ها و برندهایی نظیر تولیددارو و تولی پرس توسط خانواده خسروشاهی انجام پذیرفته است.

از جمله سرویس هایی که خانواده  دارا خسروشاهی  هم اکنون در اختیار دارند باید به Tripadvisor اشاره کرد.

در صورتی که  دارا خسروشاهی  این سمت را بپذیرد، روی صندلی باارزش ترین استارت آپ خصوصی جهان تکیه خواهد زد.

در حال حاضر ارزش اوبر بیش از ۶۰ میلیارد دلار برآورد می شود. هرچند اوبر باارزش ترین استارت آپ حال حاضر جهان لقب گرفته، اما با مشکلات عدیده ای روبه رو است و از این رو، کار خسروشاهی برای بهبود اوضاع در اوبر که توسط موسس آن به سرمنزل مقصود نرسید، بسیار سخت و مشکل به نظر می رسد.

خسروشاهی طی ۱۲ سال اخیر مدیرعامل اکسپدیا بوده است. اکسپدیا در ایالت واشنگتنی واقع شده که دو کمپانی آمازون و مایکروسافت نیز در آن مشغول به کار هستند و از این رو خسروشاهی در صورت قبول مسئولیت باید به سیلیکون ولی برود.

در هفته های گذشته گزینه های متعددی برای در اختیار گرفتن سکان هدایت اوبر مطرح شده بودند که از جمله آنها می توان به مگ ویتمن از اچ پی و همچنین جف ایملت، مدیرعامل پیشین جنرال الکتریک اشاره کرد.

 

مقاله مرتبط : آموزش کسب و کار الکترونیکی :بدون نیاز به سرمایه‌گذاران، جذب سرمایه کنید

هرچند نام دارا خسروشاهی در بین گزینه های مدیریت اوبر مطرح نبود، اما نگاهی به کارنامه وی نشان از عملکرد قابل قبولش دارد.

دارا خسروشاهی موفق شد درآمد اکسپدیا را که سال ۲۰۰۵ نزدیک به ۲.۱ میلیارد دلار بود، در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۸.۷ میلیارد دلار برساند.

وی موفق شد اکسپدیا را به بزرگ ترین آژانس مسافرتی آنلاین کشور آمریکا تبدیل کند. از جمله برندهایی که زیر پرچم اکسپدیا فعالیت می کنند باید به Hotels. com، Orbitz، Trivago، HomeAway، Travelocity و شماری از کمپانی های اجاره خودرو اشاره کرد.

اطلاعات ارائه شده نشان از این دارند که  دارا خسروشاهی  اعتقاد بالایی به تکنولوژی و سیطره این حوزه بر تمام ابعاد زندگی انسان  دارد.

وی همچنین از مخالفان ترامپ و نگرش وی در رابطه با مهاجرانی است که به کشور آمریکا می روند. در مورد حادثه شارلوتسویل و واکنش جنجال برانگیز ترامپ نیز  دارا خسروشاهی  رویکردی منفی در پیش گرفت

منبع : ویکیپدیا

درباره ی salameh_hs

همچنین ببینید

پارک‌های علم و فناوری

تجاری‌سازی ایده از مسیر پارک‌های علم و فناوری

 ماحصل این تغییر و دغدغه کسب و کار های شخصی باعث به وجود آمدن جو استارت‌آپی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *